А якщо просто текст?

Дата публікації
12.10.2018

          

Розсилка, що складається тільки з тексту, справді практикується в email-маркетингу. Багато розсильників мають окремі шаблони, які не передбачають будь-яких зображальних елементів.

-    акцентувати увагу на інформації;

Якщо є важливе повідомлення, яке необхідно повідомити клієнту, описати все в простому текстовому форматі — це відмінний варіант. Таким чином є якась гарантія, що якщо вже підписник відкрив лист, то він точно прочитає інформацію. Адже, як ми говорили, зображення — сильний тригер, який завжди притягує увагу людини першим. Візуальна стриманість додасть офіційності і налаштує людини на сприйняття важливої інформації.

-   не обтяжувати лист додатковими елементами;

Будь-який візуальний контент додає «ваги» вашими листами. Тому завжди дуже важливо звертати увагу на дані зображень, які ви вибираєте для розсилки. Варто також пам'ятати, що велика кількість зображень можуть зробити розсилку більш привабливою для спам-фільтрів. Якщо лист не обтяжене додатковим вантажем, це позитивно позначається на технічних характеристиках його відправки.

-    виділити повідомлення на тлі інших розсилок;

Якщо зазвичай ви використовуєте яскраві елементи, шаблони з декількома блоками, різноманітні інтерактивні компоненти, то лист, що складається лише з тексту — виділить повідомлення з історії вашої комунікації з підписником. Це сприяє залученню уваги і змусить одержувача вчитатися в текст.

-   створити ефект особистої переписки.

Ви можете піти ще далі і відмовитися навіть від шаблонів листів. Ми ж не складаємо химерні HTML- листи, коли ведемо з кимось ділову або особисту переписку, правильно? Здавалося б, це не професійний підхід до email-маркетингу. Але і такі листи мають місце бути і можуть виявитися вельми корисними. Звичайно, відмовлятися від шаблону варто неквапливо, з огляду на стиль вашого бізнесу і привід листи.

Ефективність текстових — plain text — розсилок підтверджує експеримент , який у 2017 році провела компанія Marketo. Вони створили два варіанти листів і розіслали по своїй базі. Результати їх дуже здивували. Відсоток відкриттів практично не відрізнявся. А от кількість унікальних переходів за посиланнями оффера виявилася на 17% більше, а загальний відсоток взаємодії був на 21% вище саме у plain text листи.

Також, як показала практика, на такі листи підписники частіше відповідають. Люди не бояться комунікувати з адресатом, задавати питання, що сприяє встановлення тісного зв'язку з клієнтом і зміцненню довіри.

Ви можете спробувати запустити текстову розсилку, якщо:

  • необхідно зробити заяву, повідомити клієнтам серйозну важливу інформацію;
  • хочете почати особисту розсилку;
  • ви пропонуєте інформаційний продукт або послугу;
  • хочете виділити унікальну пропозицію;
  • хочете зробити кілька розсилок різного призначення.

У будь-якому випадку кращий спосіб дізнатися чи підходять такі листи вам — протестувати.

Написати якісну текстову розсилку може бути так само непросто, як і зробити гарний HTML-шаблон.

Помилково думати, що подібні розсилки легше створити, а подібна структура листа для «ледачих» користувачів.

Наприклад, You Control використовують шаблон, але відмовилися від будь-яких зображень, залишивши тільки лого. Назву статті, яку вони пропонують прочитати, вирішили розмістити посередині, збільшити кегль і виділити жирним шрифтом. Вона відразу впадає в очі і не прочитати її неможливо. Також вони розмістили кнопку заклику до дії — прочитати цю статтю — в кінці розсилки.

Обмежена кількість кольорів, короткий текст, чіткий заклик — плюси цієї розсилки. Але без недоліків тут не обійшлося. І в першу чергу — це сам текст. «Вам все одно будуть приходити ...» Таке формулювання має неприємний відтінок примусу і відсутності вибору.

Наступне речення, де одержувачу пропонують ознайомиться з щотижневим матеріалом, не підходить за змістом для цього абзацу, оскільки несе зовсім іншу думку. Це показує не тільки не найкраще формулювання, але недосконале структурування інформації.

Останні фрази також підібрані не зовсім вдало. «Пам»ятайте, що ми завжди поруч» від команди YouControl може викликати неприємні асоціації постійного моніторингу, аніж відчуття захищеності. Адже відсутність приватності і глобальний «нагляд» — тема, яка дуже гостро обговорюється в останні роки.

А ось ще один приклад мінімалістичного шаблону, який вибрав Єльський університет для розсилки інформації про свої оновлення на платформі онлайн-курсів Coursera. Вони не виділяють назву курсу величезним шрифтом, яка залишається органічно вплетеною в загальний текст. Інформація чітко структурована. Заклик до дії не винесено окремою кнопкою, але помітний, так як його вдало розмістили на початку останнього речення і виділили, помістивши посилання для переходу.Тон листа легкий незважаючи на серйозність структури.

Якщо мова йде про розсилки без використання HTML-шаблонів, то, з одного боку, завдання спрощується, а з іншого — варто докласти ще більше зусиль, щоб зберегти баланс між «недоробити» і «перестаратися».

Оскільки єдиний інструмент тут — ваш текст, саме на ньому лежить вся відповідальність. Успішність розсилки буде прямо залежати від якості написаного тексту.

Як ви зможете структурувати інформацію, який стиль тексту підберете, чи буде коректними обрана манера письма, довжина повідомлення. У подібних розсилках може добре спрацювати сторітеллінг, але, повторюся, тільки в тому випадку, якщо він буде написаний майстром своєї справи. В інших випадках — не рекомендується створювати довгі тексти.

Наприклад, розсилка від одного викладача польської мови. Із звичайних онлайн-уроків, його програма розрослася в повноцінний бізнес. Він випустив серію навчальних матеріалів, книг, аудіозаписів, але при цьому зберіг свій стиль розсилки у вигляді особистих повідомлень з декількома посиланнями.



Як ще один приклад непогано складеного тексту, розкажу вам розсилку, яку особисто отримувала. Її відправник — британець, який розробив власну систему вивчення англійської та, в принципі, будь-якої іноземної мови. Він відкрив власну мовну онлайн-школу і саме її частиною є ці розсилки.

 Як бачите, обов'язково персоналізоване звернення. Далі звернення до спільних цінностей — адже всі чекають п'ятницю. Це зближує адресата і адресанта, виводь діалог на дружній лад. Після слідує гостре питання, яке привертає увагу, і потім Джуліан розповідає історію знайомого, щоб адресат впізнав себе у цьому невеликому тексті і продовжив читати далі. Наприкінці автор пропонує рішення проблеми, яке адресат знайде у нього на сайті, дотримуючись його порад.

А ось ще один приклад. У листі немає жодного вітання та персоналізації. Невдало вибрані емодзі, які до всього некоректно відображаються, заступаючи на слова. Відсутня підводка і будь-який опис проектів, які пропонуються підписнику. Лист виглядає недбало і нечитабельно.

Як бачимо, не існує єдиного правильного «рецепту» розсилки. Адже кожен бізнес і кожен лист має свої особливості і свою аудиторії. Ви можете скористатися універсальним варіантом і навіть отримати хорошу конверсію. А можете спробувати різні підходи, виробити власний унікальний стиль і поліпшити показники своєї розсилки в кілька разів. 

          

Читайте також

Підпишіться на дайджест з email-маркетингу!