Показники ефективності email маркетингу

Дата публікації
29.08.2019

Email маркетинг — система, що допомагає підтримувати зв«язок між компанією і клієнтом, кінцевою метою якого є збільшення кількості продажу. Основним його інструментом вважають email розсилку. Це чудовий спосіб ознайомлення підписника з новинками, повідомлення про акції та знижки.

Ще однією перевагою електронної розсилки вважають можливість до мінімуму скоротити витрати на маркетингову кампанію. Окрім, безпосередньо, відправки листів система передбачає перелік дій, як-от збір та розширення аудиторії, дослідження актуальності інформації для читачів; ознайомлення з їх інтересами; аналіз ефективності компанії.

Існує понад десяток різноманітних показників ефективності електронного маркетингу, однак, не кожен з них правдиво відображатиме успішність рекламної діяльності. Та все ж не правильно вважати такі показники не важливими чи не вартими уваги, але під час їх розгляду необхідно допускати можливість похибки. 

Наприклад, показник відкриттів (Open Rate) не завжди об'єктивний. Потенційний клієнт може відкрити листа не для того, щоб ознайомитись, а тільки тому, що йому не подобається бачити на своїй пошті непрочитані повідомлення. Або ж лист може бути відкритим і прочитаним, але система цього не зафіксує, якщо у підписника не завантажуються зображення.

Не достовірною може бути статистика доставлених листів, оскільки до них автоматично зараховуються також ті, які потрапили до спаму. Так само важливо слідкувати за конверсією, кількістю переходів на сайт, кількістю читачів, які вирішили відписатися. 

Але необхідно пам«ятати про основну ціль розсилки — збільшення доходу компанії. Перш за все, потрібно визначити вплив стратегії на досягнення цієї мети.

Це можна зробити, звернувши увагу на такі критерії:

  • розрахунок об«єму щомісячного прибутку;
  • загальна кількість адрес;
  • об«єм продажів на одного підписника;
  • кількість покупців за один місяць;
  • об«єм продажів на одного покупця;
  • загальна вартість одного ліда.

Потрібно не просто зафіксувати, а слідкувати за зміною показників протягом певного часу. Це дає можливість оцінити розвиток бізнесу та рівень збільшення доходу. Під час розрахунку щомісячного прибутку враховуйте товар, придбаний офлайн та онлайн. Клієнт міг ознайомитись з акцією, прочитавши листа, та купити товар в магазині. Контроль кількості підписників та покупців допоможе зрозуміти, настільки лояльно налаштована аудиторія до вашої компанії, та прослідкувати, чи збільшується рівень довіри до бренду.

Окрім вже названих ознак продуктивності, варто звернути увагу на:

  • рейтинг активності потенційних клієнтів — проаналізувавши час відкриття пошти, з«ясуємо, коли саме найбільш продуктивно робити розсилку;
  • утримання підписників — варто звернути увагу на кількість повернених листів та відписок. Дозволяє оцінити актуальність бази адрес та контролювати свій рейтинг у поштових клієнтах.
  • email engagement (залучення) — контроль часу, протягом якого було відкрите повідомлення, допоможе зрозуміти, чи зацікавило воно читача; 
  • трафік на сайті — можливо, підписник зайшов на сайт за допомогою іншого пристрою або не через посилання в повідомленні. Тому корисним буде спостерігати за активністю на сторінці вашого бренду одразу після розсилки; прослідкувавши, як довго клієнт залишався на сторінці сайту, можна оцінити рівень зацікавлення продукцією.

Отже, існує чимало показників успішності email маркетингу. Врахування кожного дозволяє зробити якісний аналіз наявної стратегії. Варто пам«ятати, що більш продуктивним буде комплексне дослідження. Адже максимум відкритих повідомлень свідчить про успішну кампанію, лише якщо відповідними є і показники продаж. Під час вибору необхідних критеріїв продуктивності потрібно відштовхуватися від поставленої мети. 

Читайте також

Підпишіться на дайджест з email-маркетингу!