Email-маркетинг — не одноразова акція, а система взаємопов'язаних дій. Тому для кращої ефективності і порядку варто розбивати всі здійснювані активності на декілька етапів. Саме фазовий підхід до роботи з email-маркетингом допоможе досягти кращих результатів і налагодити процес регулярного підвищення конверсії.
У цьому матеріалі ми розберемо кожну із фаз та можливі помилки, які найчастіше допускаються на кожній з них.
1. Лідогенерація
На цій фазі ваша мета — збір бази контактів, де головне не швидкість, а якість. Для email-маркетингу — це особливо важливо, адже тут завжди є ймовірність потрапляння в спам, що не тільки знижує результати від поточної email-кампанії, але і впливає на майбутні.
Зазвичай база контактів збирається у декілька етапів різними інструментами.
Для цього вдаються до:
- розробки та оптимізації лендінгів;
- тестування лендінгів;
- створення декількох форм підписки;
- таргетованої і контекстної реклами;
- використання магнітів (бонусів).
Якщо кількість лідів не змінюється або ж база контактів надто повільно поповнюється новими даними, можливо, ви припустились наступних помилок:
- недостатня кількість форм для збору контактів.
- неякісний лендінг.
- недоречні заклики до дії.
2. Налагодження зв'язку
Друга фаза складається із встановлення зв'язку з лідами, контакти яких ви зібрали. Важливим моментом цього епату є налаштування персоналізації. Йдеться як про персоналізацію звернень, тем, так і про підбір відповідного контенту для листів. Для цього необхідно виокремити головні цілі підписників і максимально структурувати базу, щоб виділити сегменти, з якими відбуватиметься подальша робота. Для збору необхідної інформації і подальшого встановлення і закріплення зв»язку з підписниками використовують наступні інструменти:
- тестування, анкетування підписників;
- аналіз переходів;
- тестування закликів до дії;
- сегментація за статтю, віком, місцем проживання.
Помилки, до яких вдаються на етапі знайомства і налагодження контакту з аудиторією, які нам доводилось найчастіше спостерігати:
- загальні листи по всій базі.
- Ігнорування виявлення потенційно цікавих пропозицій для конкретного підписника чи груп підписників;
- відсутність автоматичних серій welcome-листів для нових підписників.
3. Конверсія
Для інтернет-магазинів конверсією зазвичай є покупка товарів. Для інших сфер діяльності це можуть бути реєстрація, бронювання зустрічі, завантаження продукту, виконання будь-якої спланованої цільового дії і т.п.
Для позитивних результатів на цьому етапі необхідні:
- тестування закликів до дії;
- застосування різних технік побудови воронок продажів;
- якісне обслуговування клієнтів.
Поширими ж помилками цієї фази є:
- короткі компанії, які не встигають зацікавити.
- неякісний зворотний зв'язок відразу після здійснення замовлення.
- відсутність підтвердження замовлення.
- відсутність зворотної реакції на дії клієнта.
4. Залучення
Ігнорування цього етапу — одна з найголовніших помилок маркетологів. Більшість припиняє взаємодію з клієнтом після підрахунків конверсії. Та одноразовий продаж — це не кращий результат. Правильно побудованою еmail-кампанію можна вважати тоді, коли одна покупка\розсилка переростає у постійну взаємодію з вашою фірмою. Якщо ви забудете про покупця після першого чеку, то наймовірніше ця людина не повернеться за наступною покупкою.
Інструменти, які допоможуть залишатися на зв»язку:
- автоматичні серії розсилок з вдячністю;
- розсилки зі спорідненими матеріалами\продуктами, які можуть зацікавити підписника
Отже, головне, що варто пам»ятати: email-маркетинг — це комплекс дій, а не одноразова розсилка.Розбивши роботу 4 фази і підійшовши однаково відповідально до кожного з етапів, результативність листів неодмінно виросте!