Часто клієнти звертаються до нас лише плануючи старт email-кампаній. З цього випливає, що у них немає практичного досвіду роботи з розсилками, а наявна база є старою і / або неактивною. У цьому випадку дуже важливим є грамотний старт: не обійтися без email-стратегії. Необхідно розробити поетапне керівництво, прописавши всі кроки: від запуску привітального листа до поділу бази на сегменти.
Тому, щоб запустити першу email-кампанію, в середньому необхідний наступний мінімальний набір послуг: розробка email-стратегії для ланцюжка листів, створення дизайну унікального шаблону листа і його адаптивна верстка, написання контенту для ланцюжка листів.
Створення першої email-розсилки для компанії IWT (ТОВ «Інтегровані Водні Технології»)
Компанія звернулася, побажавши замовити розробку дизайну шаблону, а також тексту листа.
Після ознайомлення з брифом ми отримали наступну інформацію:
- інфопривід: 10 років компанії «Інтегровані Водні Технології» на українському ринку;
- розсилка по невеликій «мертвій» базі (близько 2000 осіб);
- раніше по цій базі розсилки не здійснювались.
Мета: Визначення вектора комунікації через інструменти email-маркетингу на найближчі два місяці. Грамотний старт email-кампанії.
Завдання:
- Розробка email-стратегії для відправки лацюжка листів.
- Сегментація бази на активних і неактивних.
- Розробка плану роботи з сегментами.
- Створення контенту першого привітального листа.
- Розробка універсального адаптивного шаблону (верстка, завантаження в систему).
- Розробка плану відправки листів відповідно до обраного вектору комунікації.
- Запуск розсилок в призначений час (згідно з планом).
- Аналіз результатів відправлених листів.
- Надання звіту та рекомендацій щодо подальших дій.
Рішення
1. Розробка email-стратегії для ланцюжка листів
Реанімуємо базу. У результаті отримуємо активне ядро підписників — це потенційні ліди компанії.
Далі створюємо стратегію ланцюжка листів з 4 етапів. Для кожного листа розробляємо план. Для першої і останньої розсилки IWT готуємо кілька варіантів листів — відповідно до кількості сегментів бази.
2. Створення унікального макету листа в адаптивному шаблоні
Дуже важливо, щоб зовнішній вигляд листа гармонійно «вписувався» у загальну концепцію бренду.
Проводимо дослідницьку роботу:
- вивчення брендбуку компанії,
- аналіз сайту,
- аналіз дизайну і стилю контенту соціальних мереж.
Після розробки дизайну верстаємо і тестуємо лист:
- перевірка через різних поштових клієнтів
- коректність посилань
- коректність відображення візуальних елементів
3. Написання текстів для розсилки
1) інфопривід
розповідаємо про 10-річчя компанії на ринку України: досягнення, значні події, плани на майбутнє;
2) тональність
зберігаємо дружній тон, який компанія використовує у спілкуванні зі своїми клієнтами в корпоративному блозі та соціальних мережах;
3) лаконічність
враховуємо, що частина користувачів переглядає лист на мобільному, тому його тема повинна бути короткою. Ми із замовником зупинилися на варіанті: «Ми прокачали насосний бізнес. Підсумки першої декади!»
4) персоналізація
створюємо ефект особистого зв'язку: розміщуємо фото і контакти менеджера у кінці листа і звертаємося безпосередньо до конкретного підписника;
5) релевантний контент
Якщо база неоднорідна, готуємо тексти, релевантні для кожної групи підписників.
У випадку IWT ми написали різні тексти для виділених під час сегментації бази двох груп учасників:
- які раніше не купували товари і, найімовірніше, мало знали про компанію (база збиралася на виставках, конференціях);
- які раніше здійснювали покупки і знайомі з брендом.
Результат
Не будемо приховувати — ми очікували хороший результат, проте навіть не гадали, що він буде настільки вдалим. Адже все-таки розсилка відправлялася по неактивній базі. Та цифри говорять самі за себе:
18,84% — це хороший показник відкриттів для першої розсилки, а з огляду на, що це була стара база — він просто чудовий! Насосний бізнес — досить вузьконаправлена сфера. 33 переходи на сайт — це хороший знак, показник того, що в базі є люди, які цікавляться тематикою, компанією і які можуть конвертуватися з часом у лідів.