Задачі і цілі email-маркетингу

Дата публікації
14.08.2019

Email маркетинг — це спосіб взаємодії з підписниками, який сприяє підвищенню прибутку компанії та збільшенню кількості клієнтів. Також це чудова можливість для охочих розвинути свій бізнес, адже за прогнозами вже у 2022 році кількість користувачів електронної пошти зросте до 4,3 мільярда.

Коли ми звертаємо увагу на роль електронної поштової розсилки в маркетинговій кампанії, не варто забувати, що розсилка є лише частиною стратегії поряд із контекстною рекламою, власним сайтом та сторінками соціальних мереж. Ми не можемо говорити про стратегію email маркетингу окремо від цих складових, оскільки вона повинна органічно доповнювати їх.

У рамках сформованих рекламних кампаній бренду необхідно побудувати план реалізації розсилок. Приблизна структура плану може бути такою: формування  цілей, ознайомлення з матеріалами конкурентів, підбір та сегментація аудиторії, регулярні поштові розсилки, автоматичні email листи, аналіз результатів.

Найважливішими компонентами плану є цілі та задачі, які ми перед собою ставимо. Правильно сформована ціль повинна бути чіткою, вимірюватись з допомогою відповідних метрик, бути обмеженою в часі та не виходити за рамки вашого бюджету.

Основними цілями емейл маркетингу зазвичай називають:

  • Збільшення прибутку компанії (варто визначити конкретну суму за певний період).
  • Збільшення кількості потенційних клієнтів (краще, якщо це буде конкретна цифра, так ви зможете спрогнозувати кількість можливих покупців відповідно до моделі воронки продажів).
  • Підвищення рівня довіри користувачів (на перший погляд абстрактна мета, результати якої неможливо виміряти, але підвищення продажів та велика кількість позитивних відгуків є показником хорошої репутації компанії)

Не слід робити цей список надто обширним, аби краще контролювати ситуацію. Залежно від головних цілей маркетингу масових розсилок формуються задачі, які сприятимуть їх втіленню.

Наприклад, головною метою інтернет-магазину є збільшення прибутку. Щоб досягнути цієї мети, необхідно у свої email стратегії виконати такі завдання:

  1. Забезпечити можливість переходу на сайт — подбати про наявність посилання в листі.
  2. Збільшити кількість лідів, які стали клієнтами, — цьому сприятиме професійно сформований лист-привітання (варто вживати фрази, які спонукатимуть користувача до дії, зацікавлять його вашою продукцією)
  3. Підвищити кількість постійних клієнтів — регулярно підтримувати інтерес підписника з допомогою цікавої інформації, різноманітних акцій, пропонувати супутні товари.

Поданий список ідей лише приклад того, з чого можна розпочати, але не варто на цьому зациклюватись. Головне, щоб втілення вибраної мети розсилки сприяло розвитку вашого бізнесу.

Наприклад, ціллю серії електронних листів є зменшення кількості покинутих кошиків. Для досягнення цієї мети необхідно виконати такі задачі:

  •  надсилати користувачу листи з нагадуванням про незавершену покупку;
  •  створити лист з пропозицією знижки за умови здійснення покупки.

В результаті, матимемо не лише мінімум покинутих кошиків, але й збільшимо прибуток компанії, що може бути основною ціллю маркетингової стратегії загалом. Також варто виокремити кілька основних завдань, які скоріше за все поставить перед собою email-маркетолог:

  • звертати увагу на персоналізацію розсилок;
  • під час формування змісту листів враховувати сегментацію підписників;
  • дбати про регулярність відправки листів;
  • налаштовувати автоматичні email розсилки;
  • дослідити зміни показників доставлених та прочитаних листів.

Отже, формування цілей і задач email маркетингу складна і відповідальна робота.  Успішне визначення цілей  email маркетингу, з однієї сторони, залежить від рекламної стратегії компанії, а з іншої впливає на правильну постановку задач для кожної окремої кампанії та всієї стратегії. Важливо враховувати такі взаємозв»язки та їх структуру. Адже від цього залежить досягнення кінцевої мети та успішність вашого бізнесу.

Читайте також

Підпишіться на дайджест з email-маркетингу!